~ Aprofite que este cap de setmana és el gros de la Fira de Guadassuar per a convidar-vos a tots. Per celebrar-ho hem fet una melmelada amb allò que ens caracterítza: carabasses! La recepta és de collita pròpia: un poc d'internet, un poc del dolç record d'aquella melmelada de La Peira. Espere que la trobeu fàcil i s'animeu a fer-la. Allà va:
- Carabassa
- Sucre roig
- Canela en canó
- 1 taronja
~ Les quantitats seran: una part de sucre per una de carabassa (en pes); si la carabassa és dolça poseu 60% de carabassa i 40% de sucre.
Procediment
- Talleu carabassa en daus i la taronja en llesques ben fines: esta és la part més costosa de la faena, però ja vos dic que ho mereix.
- En un recipient poseu la carabassa tallada, el sucre, la canela i els talls de taronja; reserveu-ho en la nevera durant una nit: d'esta manera, la carabassa començarà a soltar l'aigua i a dissoldre's el sucre i prendrà el gust de la canela.
- Aboqueu en un perol la mescla de la nit anterior i poseu-ho al foc; el foc ha de ser lent per tal que no es creme el sucre.
- La melmelada ha d'estar a foc lent unes dos hores, i remenejant-se constantment amb una cullera de fusta; a meitat cocció podeu retirar els canons de canela.
- Sabreu que la melmelada està bona quan alceu la cullera i el xarop faça un filet.
L'envasament
~ Busqueu pots de vidre, a ser possible no molt grans, per la comoditat en el seu ús: per tal d'esterilitzar-los, jo els pose un 3 minuts al forn d'aire calent a uns 18º C, segons les indicacions del professor de microbiologia (hi ha qui en compte de posar-los al forn els renta amb el llavaplats); en acabant, ompliu els potets de vidre mentre la melmelada encara estiga calenta; deixeu-los gelar-se un poc i bolliu-los al bany de maria per a què totes les bufetes d'aire que s'hagen pogut quedar en el procés d'envasament es desfacen i vos assegureu que la melmelda no es farà malbé.



Quê bo!
ResponElimina